Warunki gwarancji, umowne cechy produktów i obowiązki Przedsiębiorcy podlegające Ustawie z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz Ustawie z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
Naszym nadrzędnym celem jest satysfakcja Kupującego. Dlatego, niezależnie od przepisów prawa i poniższych zapisów gwarancyjnych, deklarujemy gotowość pomocy Kupującemu w każdym przypadku, kiedy wystąpią wątpliwości lub problemy dotyczące zakupionych w naszej firmie towarów. Na zgłoszenie Kupującego czekają terenowi doradcy techniczni.
I.
1. Gwarancja dotyczy towarów opatrzonych logotypem „mj Jedwabne”, wytworzonych przez Przedsiębiorcę: MJ Jedwabne Męczkowscy Spółka Jawna, 18-420 Jedwabne, Kaimy 20, NIP: 718 201-71-21, REGON 200060935, KRS: 0000249177, numer telefonu: 86 217 25 42 lub 600 322 322, adres e-mail: mj@mj.com.pl.
2. Gwarancja obowiązuje na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Nazwa towaru, deklarowane właściwości towaru, określenie Przedsiębiorcy oraz wszelkie informacje wymagane Ustawą są umieszczone na etykietach opakowań zbiorczych.
4. Przedsiębiorca gwarantuje cechy towarów deklarowane na etykietach i Deklaracjach właściwości użytkowych.
5. Przeznaczenie towaru jest określone w katalogu, na etykietach oraz Deklaracjach właściwości użytkowych. Za zastosowanie niezgodne z przeznaczeniem (nieprawidłowe używanie) odpowiedzialność ponosi Kupujący.
6. Przedsiębiorca niezwłocznie udziela wszelkich wyjaśnień, jeżeli zapisy dotyczące właściwości użytkowych towarów są dla Kupującego niejasne.
7. Przedsiębiorca udziela pomocy doradczej dotyczącej zakupionego towaru niezależnie od terminów gwarancyjnych. Przedsiębiorca może odmówić pomocy doradczej w uzasadnionych przypadkach.
8. Termin gwarancji wynosi 5 (pięć) lat dla kategorii ruchu R0*, R1*. Termin gwarancji wynosi 2 (dwa) lata dla kategorii ruchu R2*.
9. Gwarancja nie dotyczy przedsiębiorców w rozumieniu Art. 431 Kodeksu cywilnego oraz zastosowań profesjonalnych. W takich przypadkach, na podstawie Art. 558 § 1, odpowiedzialność z tytułu rękojmi jest wyłączona.
10. Gwarancja i rękojmia nie dotyczy towarów specjalnych, wytworzonych według specyfikacji Kupującego.
11. Produkty betonowe podlegają zużyciu będącemu następstwem używania. Efekty zużycia nie podlegają gwarancji.
II.
12. Produkty betonowe są wytwarzane z surowców naturalnych i mogą posiadać jedną lub więcej z niżej wymienionych cech:
- różnice w nasiąkliwości pojedynczych elementów, grup elementów lub partii towarów;
- biały osad, tzw. wykwity wapienne będące wynikiem wiązania cementu;
- różnice w wyglądzie pojedynczych elementów, grup elementów lub partii towarów będące skutkiem pojawienia się wykwitów wapiennych;
- różnice w wyglądzie pojedynczych elementów, grup elementów lub partii towarów będące skutkiem działania czynników zewnętrznych oraz użytkowania;
- odchyłki kolorystyczne pojedynczych elementów, grup elementów lub partii towarów wynikające z naturalnych cech kruszyw i cementu;
- odchyłki kolorystyczne pojedynczych elementów, grup elementów lub partii towarów wynikające z wpływu czynników zewnętrznych na dojrzewanie betonu;
- różnice w strukturze betonu wynikające z naturalnej zmienności mieszanki betonowej;
- różnice w fakturze powierzchni licowej elementów wynikające z naturalnej zmienności mieszanki betonowej;
- niewielkie i płytkie zagłębienia w powierzchni licowej elementów, występujące pojedynczo lub w grupach, będące zjawiskiem typowym dla procesu wibroprasowania;
- włoskowate mikropęknięcia, widoczne zwłaszcza podczas odparowywania wilgoci z elementów;
- dopuszczone normami różnice w wymiarach elementów różnych partii produkcyjnych;
- chropowate krawędzie elementów, w szczególności bezfazowych, powstałe na skutek ułożenia ziaren kruszyw będących składnikiem betonu lub na skutek zużycia form.
Wymienione cechy wynikają z natury betonu, nie są wadami, nie zmniejszają użyteczności towarów i nie mogą być powodem roszczeń Kupującego. Producent dokłada starań, aby te naturalne cechy miały jak najmniejszy wpływ na estetykę towarów.
13. Produkty betonowe wykonane są z kruszyw polodowcowych zawierających zwietrzeliny. Zwietrzeliny mogą tworzyć, pod wpływem czynników atmosferycznych, niewielkie i nieliczne wyłomy w powierzchni elementów, które nie wpływają na trwałość produktów i nie pogarszają estetyki nawierzchni.
14. Produkty betonowe mogą nosić niewielkie ślady transportowe lub montażowe, np. rysy czy drobne uszkodzenia narożników lub krawędzi elementów, co nie świadczy o niskiej jakości towarów i jest dopuszczalne, jeśli nie wpływa na komfort użytkowania i ogólną estetykę nawierzchni.
15. Produkty betonowe mogą zostać zanieczyszczone przez czynniki zewnętrzne lub użytkowanie, co w żadnym wypadku nie jest wadą i nie świadczy o niskiej jakości towarów.
16. Po wydaniu towarów, a przed wbudowaniem, Kupujący jest zobowiązany dokonać odbioru ilościowego i jakościowego wydanych towarów pod kątem istnienia wad jawnych i ewentualnych uszkodzeń transportowych. W przypadku stwierdzenia wad i uszkodzeń, Kupujący jest zobowiązany wstrzymać się z montażem i niezwłocznie zawiadomić Przedsiębiorcę. Jeżeli zastrzeżenia potwierdzą się, Przedsiębiorca wymieni wadliwe elementy na pozbawione wad lub postąpi według innych wzajemnych ustaleń. Wbudowanie wadliwego elementu jest błędem montażowym i w niektórych przypadkach może mieć destrukcyjny wpływ na inne elementy lub konstrukcję.
17. Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia transportowe, jeżeli za transport towarów odpowiada Kupujący.
18. Wymagania dotyczące montażu towarów znajdują się w katalogach, na stronie internetowej i na niektórych opakowaniach zbiorczych.
19. Uszkodzenia towarów lub wady nawierzchni wynikające z montażu niezgodnego z wymaganiami Przedsiębiorcy, niewłaściwego lub wykonanego bez należytej staranności nie mogą być powodem roszczeń Kupującego.
20. Złożenie reklamacji nie zwalnia Kupującego z obowiązku całkowitej zapłaty ceny (Art. 535 K.c.).
21. W przypadku zgłoszenia reklamacji, Kupujący zezwala Przedsiębiorcy na dokonanie oględzin wydanego towaru, wykonanie zdjęć i pobranie próbek. Przedsiębiorca zobowiązuje się dokonać oględzin w sposób jak najmniej uciążliwy dla Kupującego i niewykraczający poza normalne czynności konieczne do ich przeprowadzenia. Wykonane zdjęcia i pobrane próbki stają się własnością Przedsiębiorcy.
22. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Konsumenta wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
III.
23. Procedura rozpatrywania reklamacji:
- warunkiem rozpatrzenia reklamacji jest przedstawienie przez Kupującego dowodu zakupu, etykiety produktu i dokumentu wz;
- na zgłoszenie Kupującego, Przedsiębiorca/Sprzedawca dokonuje niezwłocznych oględzin, sporządza protokół i, w razie konieczności, wykonuje zdjęcia towarów i pobiera próbki;
- w zależności od efektu oględzin i wzajemnych ustaleń, w przypadku uznania reklamacji, Przedsiębiorca dokona wymiany wadliwego towaru, zwrotu zapłaconej ceny, obniżenia ceny lub innej usługi;
- Przedsiębiorca dołoży starań, aby wszelkie czynności satysfakcjonowały Kupującego.